۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۱ شهريور   تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۰ شنبه ۱۳ شهريور    تعداد بازدید : 3735

 

 

 

نتایج  رتبه‌بندی 2022 دانشگاه‌های جهان اعلام شد

 

صعود 200 پله‌ای رتبه دانشگاه علوم پزشکی کرمان

 

نظام رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که هرساله دانشگاه‌های برتر دنیا را در رتبه‌بندی‌های مختلف جهانی، منطقه‌ای، حوزه‌ای و ... مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه ضمن بیان این مطلب گفت: در رتبه‌‎بندي 2022 آموزش عالي تايمز كه نتايج آن در 2 سپتامبر 2021 اعلام شد ،  600 دانشگاه از 99 کشور مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند. ارزیابی بر اساس 13 شاخص عملکرد که با دقت تنظیم‌شده‌اند انجام شده که این شاخص‌ها، عملکرد یک دانشگاه/موسسه را در چهار زمینه اندازه‌گیری می‌کند: آموزش، پژوهش، انتقال دانش و وجهه بین‌المللی (برای آشنایی بیشتر با روش رتبه‌بندی کلیک کنید). در ارزیابی 2022 تایمز، دانشگاه‌هایی که تحقیقات تأثیرگذار در زمینه Covid-19 منتشر کرده‌اند، رتبه‌های بهتری کسب کرده‌اند.

به گفته دکتر علی سادات‌موسوی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در رتبه‌بندی 2021 تایمز برای اولین بار در این رتبه‌بندی قرار گرفته و رتبه 1000-801 جهانی را کسب کرده بود،

 

 

 

 

در رتبه‌بندی 2022 با افزایشی محسوس و چشمگیر و صعودی 200 پله‌ای حائز رتبه 800-601 جهانی گردیده و در کنار دانشگاه‌های برتر ایران قرار گرفته است.

 

 

 

وی در پایان این دستاورد را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کرمان تبریک گفتند و از تلاش و پشتکار همکاران واحد وبومتریکس مدیریت اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی و همکاری دیگر واحدها به‌خصوص مدیریت آمار و فناوری اطلاعات تشکر کرده و ابراز امیدواری کردند که با تلاش و پشتکار بیشتر در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقاء رتبه دانشگاه و حضور در جمع برترین دانشگاه‌های جهان باشیم.

 

 

مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه